ic.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bahar |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||||||||||||||
Dersin Dili | |||||||||||||||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||||||||||||||||
Dersin Düzeyi | - | ||||||||||||||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | ||||||||||||||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeKritik vermeJüriSimülasyonDeney / Laboratuvar / Atölye uygulama | ||||||||||||||||||||
Dersin Koordinatörü | |||||||||||||||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||||||||||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1.1. Derse giriş 1.2. SKETCH PROBLEM I 1.1. Introduction to the course and introduction to PERSONAL WEB PAGE assignment 1.2. SKETCH PROBLEM I | Bilgisayar ve teknik çizim programları |
2 | 1 (24-26.02) 1.1. Derse giriş 1.2. SKETCH PROBLEM I 1.1. Introduction to the course and introduction to PERSONAL WEB PAGE assignment 1.2. SKETCH PROBLEM I | Güz dönemi final projesinin ölçülü planı ve kesitleri |
3 | 3.1. Teknik çizim kritikleri 3.2. Teknik çizim kritikleri ve PERSONAL WEB PAGE ödevi kurulum teslimi | Teknik çizimleri geliştirmek ve gerekenleri eklemek: a) Iç görünümler b) Elektrik tesisatı |
4 | Teknik çizim kritikleri | Teknik çizimleri geliştirmek ve materyal seçimini eklemek |
5 | Teknik çizim kritikleri | Teknik çizimleri geliştirmek, detayları eklemek ve Ara-Jüri I için çizimlere başlamak |
6 | ARA JÜRİ I PRE-JURY I | Ara-Jüri I için hazırlık |
7 | Teknik çizim kritikleri | Teknik çizimleri Ara-Jüri I değerlendirmelerine gore geliştirmek |
8 | Teknik çizim kritikleri | Teknik çizimleri Ara-Jüri I değerlendirmelerine gore geliştirmek |
9 | 9.1. SKETCH PROBLEM II 9.2. RESMİ TATİL | Bilgisayar ve teknik çizim programları |
10 | Final mezuniyet standı maketi kritikleri ve Pre-Jury II ve Mezuniyet Gösterisi’ne giriş | Teknik çizimleri ve 3 boyutlu mezuniyet maketini geliştirmek |
11 | Final mezuniyet standı maketi kritikleri ve Pre-Jury II ve Mezuniyet Gösterisi’ne giriş | Teknik çizimleri ve 3 boyutlu mezuniyet maketini geliştirmek |
12 | Mezuniyet stand maketi kritikleri | Projeyi Ara-Jüri II ve Mezuniyet Gösterisi için geliştirmek |
13 | 1.1. RESMİ TATİL 1.2. ARA JÜRİ II (Teknik Çizim teslimi ve jürisi) | Final Mezuniyet Gösterisi için hazırlanma |
14 | 1.1. ARA JÜRİ II (Stand Maket teslimi ve Teknik Çizim jürisi devamı) 1.2. ARA JÜRİ 2 (Stand Maket jürisi) | Final Mezuniyet Gösterisi için hazırlanma |
15 | Final Mezuniyet Gösterisi için hazırlanma | Final Mezuniyet Gösterisi için hazırlanma |
16 | Final Mezuniyet |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Internet üzerindeki kitap kaynakları |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 14 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 70 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 30 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 6 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 4 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 14 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 8 | |
Final Sınavı | 1 | 8 | |
Toplam | 270 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek; | X | ||||
2 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek; | X | ||||
3 | Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek; | X | ||||
4 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek; | X | ||||
5 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak; | X | ||||
6 | Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek; | X | ||||
7 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek; | X | ||||
8 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak; | X | ||||
9 | Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek; | X | ||||
10 | Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak; | X | ||||
11 | Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek; | X | ||||
12 | Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek; | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest